اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری عدم رضایت ترابی از پست بازی در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در قهرمانی آسیا ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش
سرخط خبرها

چراغ سبز قلعه نویی برای بازی های تیم ملی در استادیوم امام رضا (ع) | ورزشگاه شیک مشهد برای تیم ملی

  • کد خبر: ۱۵۵۱۷۹
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
چراغ سبز قلعه نویی برای بازی های تیم ملی در استادیوم امام رضا (ع) | ورزشگاه شیک مشهد برای تیم ملی
امیر قلعه‌نویی برای برگزاری اردو‌ها و بازی‌های تیم ملی دراستادیوم امام رضا (ع) مشهد، چراغ سبز نشان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، شش سال پیش در چنین‌روز‌هایی ورزشگاه امام‌رضا (ع) به‌طور‌رسمی با حضور حجت‌الاسلام رئیسی که آن‌موقع تولیت آستان قدس رضوی بود، افتتاح شد؛ ورزشگاهی که هفته‌ها پیش‌از‌این‌اتفاق آماده افتتاح بود، اما به دلایل مختلف و بعضا واهی در مدار خدمت‌رسانی قرار نمی‌گرفت تا اینکه با افتتاح رسمی آن ابتدا یک بازی دوستانه بین تیم‌های منتخب مشهد و عراق برگزار شد و سپس در‌های ورزشگاه به روی تماشاگران باز شد. اتفاقی که در سال حضور دو تیم از مشهد در لیگ برتر می‌توانست به شور‌و‌نشاط در ورزشگاه‌ها کمک زیادی کند؛ اما دو اتفاق، همه این خوش‌خیالی‌ها را بر باد داد. ابتدا سقوط سیاه‌جامگان از لیگ برتر و سپس شروع‌شدن موج کرونا باعث شد این ورزشگاه شیک آن‌چنان‌که باید و شاید، به کام مشهدی‌ها شیرین نباشد. این همه البته سوای روز‌های خوب تیم پدیده در لیگ برتر بود که بعد از شهرخودرو‌شدن دو فصل رؤیایی داشت و ورزشگاه امام‌رضا (ع) را به قلعه عقاب‌ها تبدیل کرده بود. با‌این‌همه شیوع کرونا در بهترین روز‌های شهر‌خودرو که این تیم را آسیایی هم کرد، شانس میزبانی در یک رویداد بین‌المللی را از ورزشگاه شیک مشهد گرفت تا این ورزشگاه زیبا هم مثل فوتبال مشهد به قول رایج بین اهالی فوتبال به حق واقعی خود نرسد.

سرمایه‌ای که باد می‌خورد

واقعیت این است که ورزشگاه امام‌رضا (ع) بسیار کمتر از چیزی که می‌شد مورد استفاده قرار گرفته است و این همه البته ربطی به خود ورزشگاه ندارد. سقوط دو نماینده استان از سطح اول فوتبال کشور، نداشتن هیچ تیمی از خراسان در لیگ دسته‌اول و حتی دسته‌دوم ایران در کنار سونامی کرونا که تقریبا نزدیک به دو سال ورزشگاه‌ها را از تماشاچیان خالی کرده بود، موجب شده است این سرمایه ملی آن‌چنان که باید و شاید بر مدار خدمت رسانی به ورزش که جز اصلی‌ترین اهداف احداث آن بوده قرار نگیرد. برگزاری بازی‌هایی نظیر فینال جام حذفی یا استفاده تیم‌هایی، چون نساجی قائمشهر و این‌روز‌ها خیبر خرم‌آباد از این ورزشگاه عالی، چیزی در مایه‌های ضرب‌المثل معروف «کاچی به از هیچی» بوده است. درواقع می‌توان گفت اگر سالن‌های ورزشی مختلفی که در زیر استادیوم قرار دارد، وجود نداشت و شاید پیست مرغوب دوومیدانی هم نبود، ساخت این ورزشگاه یک شکست کامل اقتصادی محسوب می‌شد؛ هر‌چند همین حالا هم با توجه به هزینه‌های سنگین نگهداری آن به‌طور‌قطع سود‌دهی ندارد و در بهترین حالت شاید نسبت درآمد‌ها و هزینه‌هایش برابر شود.

سر‌مربی تیم ملی و علاقه مشهد

درحالی‌که ورزشگاه شیک شهر مشهد برای سرپا ماندن نیاز به مشتری دارد، این‌روز‌ها خبر رسیده که سر‌مربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان تمایل زیادی به برگزاری اردو‌ها و بازی‌های تیم ملی در شهر مشهد و این ورزشگاه دارد. امیر قلعه‌نویی که یک‌بار با استقلال در مشهد جشن قهرمانی گرفته و یک بار دیگر با سپاهان قهرمانی خود را در مشهد قطعی کرده است، ذهنیت خیلی خوبی از مشهد دارد و برای همین می‌خواهد تیم ملی را هم برای برگزاری اردو و حتی بازی‌های دوستانه به مشهد بیاورد. به‌طور‌کلی سیاست امیر قلعه‌نویی برای تیم ملی، کشاندن اردو‌ها و بازی‌ها به شهرستان‌های مختلف است تا شعار تیم ملی «برای همه ایران» را به‌نوعی محقق کند. در‌این‌میان مشهد با امکانات خوب هتلینگ، پروازی، تمرینی و شرایط معنوی که با وجود مضجع شریف‌امام‌رضا (ع) دارد، همیشه برای سر‌مربی تیم ملی یک ایده‌آل بوده و همین امسال هم در ابتدای فصل تیم باشگاهی خودش گل‌گهر را به مشهد آورده بود. کار تیم ملی عملا از ۲۸‌اسفند آغاز می‌شود و بعد از بازی با روسیه در تهران شاید تیم ملی برای یک اردوی کوتاه به مشهد بیاید و حتی گفته می‌شود ممکن است بازی دوستانه تیم ملی ایران با عراق برای ورزشگاه امام‌رضا (ع) اوکی شود.

ایران با عراق؛ یک‌سال بعد از لبنان

تیم ملی ۱۰ فروردین امسال به مشهد آمد و در آخرین بازی خود در راه جام‌جهانی از سد لبنان گذشت تا با قدرت مسافر قطر شود؛ مسابقه‌ای که خارج از مسائل حاشیه‌ای که بیرون از ورزشگاه داشت، در داخل استادیوم با نظم و کیفیت خیلی خوبی برگزار شد تا ورزشگاه امام‌رضا (ع) از اولین آزمون بین‌المللی خود سربلند خارج شود. تجربه بازی با لبنان که یک بازی کاملا جدی و مطابق با استاندارد‌های دشوارو سخت‌گیرانه فیفا بود، نشان داد ورزشگاه شیک شهر مشهد از‌هر‌جهت می‌تواند میزبان بازی‌های تیم ملی باشد و کلاس جهانی خود را عرضه کند. اگر بازی ایران و عراق در فروردین قطعی شود، شاید برای دومین‌بار ورزشگاه با‌کلاس شهرمان در ایام نوروز میزبان یک مسابقه تیم ملی شود که بی‌تردید عیدانه خوبی برای مشهدی‌ها خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->